Shopping Cart

Kundeservice

Vi er små, men rå! Vi er her for å hjelpe deg!

Svar på vanlige spørsmål

Kaffe

Nei. Vi tilsetter aldri smaker i kaffen du kjøper fra oss. Denne er 100% naturlig og vi har kun videreforedlet kaffebønnene vi mottar fra våre fatastiske kaffebønner. Når det står smakshint, er dette små hint av smaker som finnes naturlig i kaffen. Noen ganger er de lette å kjenne, andre ganger er de mer subtile.

Ingen! Kaffen vår inneholder ingen allergener.

Med smakshintene prøver vi å gi deg en kort beskrivelse av smakene som naturlig, i stor eller liten grad, finnes i akkurat den kaffen. Nå er det slik at smak er veldig individuelt og det som kanskje smaker en ting for vår kaffebrenner smaker noe annet for deg. Men smakshintene er der for å gi deg hint om hvilke smaker man kan forvente å finne i kaffen. Noen ganger er det lett å kjenne disse smakene. Andre ganger er de mer subtile.

Du kan ta det helt med ro og nyte kaffen vår. Dette er kun små smakshint som finnes naturlig i kaffen. Vi tilsetter aldri kaffen vår noe som helst og det finnes ingen allergener i kaffen vår

Prosess beskriver måten kaffebærene er behandlet etter at de er høstet inn. Prosessen er en viktig del av det som setter smak på kaffen og de forskjellige prosessene gir ofte veldig forskjellige smaker på kaffe. Den mest ekstreme er kanskje bærtørket kaffe, hvor man ofte får veldig fruktig kaffe. Kaffebærene tørkes da med både fruktkjøtt og skall på. Den vanligste prosessen er vasket. Da vasker man av skal og fruktkjøtt og tørker bønnene.

Skalaene under fylde sødme og fruktighet er ment gi en videre pekepinn på hva du kan forvente av kaffen. Fylde bruker vi som oftes for å prøve å gi en beskrivelse av den opplevde munnfølelsen. Noen kaffetyper er eller blir søtere enn andre og dette bruker vi sødme-skalaen til å angi. Fruktighet bruker vi til å beskrive hvor fruktig kaffen er. En veldig fruktig kaffe vil få smaker som nesten minner om te og kan ofte være sitron, sjasmin, bergamot, fersken, jordbær og så videre. Jo svakere hintene blir, jo mindre fruktig vil en kaffe være.

Svar på vanlige spørsmål

Bestillinger og frakt

Vanligvis sender vi bestillinger som pakke i postkassen eller Norgespakke.  Fremsendingstiden avhenger litt hvor du bor i landet, men vanligvis har man en Pakke i postkassen i løpet av 1-4 dager og en Norgespakke i løpet av 3-5 dager.

Du kan velge å registrere konto når du bestiller eller du kan opprette en konto på denne siden: https://bonneribyen.no/min-konto/

Logg inn på din konto her; https://bonneribyen.no/min-konto og endre adressen du har registrert.

Dersom pakken din sendes med sporing, vil du få tilsendt sporingsnummer og en link hvor du kan spore din bestilling så snart pakken er ferdig pakket og klar til forsendelse.

Vi lagrer ingen informasjon hos oss. 

Bruk vår fraktkalkulator til å beregne frakt. Denne får du opp når du har lagt varer i din handlekurv, enten i kassen eller når du klikker deg inn på din handlekurv. Vi har fri frakt når du handler for over 750 kroner.

Vi sender alle pakker  Bring/Posten. Dersom du ikke har mottatt din pakke, tar du kontakt med Bring/Posten og oppgir ditt sporingsnummer, så vil de kunne hjelpe deg videre.

Fornøyde kunder er det vi lever av, så vi håper virkelig at du blir fornøyd med all kaffen du bestiller fra oss. Men så er det nå sånn en gang at vi har inne veldig mye forskjellige kaffetyper og det er ikke sikkert at alle faller i smak hos deg. Derfor er det viktig å tenke på om det faktisk er noe galt med kaffen eller om du bare ikke liker akkurat den typen kaffe. Og så kan det jo være sånn at man synes en kaffe er så stygg at man tror at det er noe galt med den 😉 Dersom du mener at det er noe feil med kaffen fra oss, så erstatter vi den gjerne. Bare ta kontakt med oss, så finner vi ut av det.

Din ordre

Betaling, skader og liknende

Det er desverre ingen returret på ferskbrente kaffebøner. Men dersom du har mottatt kaffe fra oss som du mener det er noe feil med, ber vi om at du kontakter oss, så ser vi hva vi gjør. Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kunder skal være fornyd med våre produkter

Dersom du har mottat feil varer i henhold til bestillingen din, tar du kontakt med oss, så ordner vi selvfølgelig opp i det.

Ta bilder av varen, gjerne før du åpner forsendelsesemballasjen (dersom du hører at noe er knust eller liknende). Ta deretter kontakt med oss.

Du kan bruke chatten nederst i høyre hjorne, du kan ringe oss på telefn 755 77877 eller du kan sende en epost til post@bonneribyen.no

Vi prøver å svare på alle henvendelser så snart som mulig. Vi er på jobb mellom 8-16 på hverdager, men svarer også på henvendelser både på kvelder og i helgene, når tiden tillater dette.

Dersom du oppdager at du har skrevet noe feil i adressen pakken din skal sendes til, ber vi om at du tar kontakt med oss snarest. Mellom 8-16 er det best å ringe oss på 755 77877. Etter klokken 16 kan du enten benytte chatten vår, nederst i høyre hjørne, eller du sender en e-post til post@bonneribyen.no. Dersom pakken din allerede er sendt når du oppdager dette, er det dessverre ikke noe vi kan gjøre. Dersom Posten ikke får levert pakken, blir den sendt tilbake til oss og du må betale ny porto for at vi skal sende ut pakken på nytt.

Vi sender de fleste ordre ut samme dag som de er mottatt. Dersom du ikke har mottatt en mail fra oss om at pakken er sendt, kan du kontakte oss på e-post eller ringe oss på 755 77877 og avbestille din ordre. Vi anbefaler at du ringer, slik at vi får dette registrert så snart som mulig.

Ja, i enkelte tilfeller kan du det. Dersom det er mulig, vil det vises på produktsiden at produktet er utsolgt, men du kan legge inn en forhåndsbestilling.

Vi benytter kun kjente aktører til å gjennomføre betaling. Ingen kortdata lagres på vår server, men oppbevares hos betalingsleverandør, dersom dette er nødvendig (F. Eks. Ved abonnement og dersom du ønsker at din betalingsinfo skal lagres)

Gratis frakt

På alle ordre over 750.-

Garantert fornøyd

Ikke fornøyd? Ta kontakt.

Rettferdig handel

Vi kjøper rett fra farm

100% Sikker utsjekk

Vipps/MasterCard/Visa/Faktura