Dine personopplysninger brukes til å behandle ordren din, øke brukervennligheten på denne nettsiden og andre formål som beskrevet i våre Personvernerklæring.
Vilkår og betingelser
1. Bonneribyen.no er levert av Bønner i byen AS, organisasjonsnummer 911833190. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse
2. Hvert element vist inkluderer mva i Norske kroner. I handlevogn ser du totalprisen inkludert MVA, frakt og betaling. Bedriftskunder vil få prisene spesifisert uten MVA.
3.1 Betaling
Betaling forekommer ved den valgte betalingsmetode i kassedel på nettside. Abonnement blir belastet registrert valgt betalingsmåte automatisk samme dag i måneden som abonnement ble bestilt.
3.2 Vår kortbetaling aksepterer følgende betalingskort; Visa og MasterCard. Ved bruk av kredittkort vil transaksjon belastes direkte.
3.3 Betaling med VIPPS gjennomføres ved bruk av mobilnummer og verifisering av mobilbank ID. Ved spørsmål om VIPPS kan deres kundeservice kontaktes på telefon 22482800. Dersom du har problemer med å gjennomføre betalingen i nettbutikken, ber vi om at du kontakter oss på hei@bonneribyen.no eller telefon 755 77877 først.
3.3.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Klarna. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på Klarna.no. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på Klarna.no og søke om en delbetalingsavtale. For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk. En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Klarna, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.
3.3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Klarnas kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Klarnas kundeservice.
3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Klarna. Klarna tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.
3.3.4 Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.
4. Frakt
Valgt fraktkostnad i NOK vil bli lagt til alle bestillinger
4.1 Leveringsmetoder
Vi leverer varene med Bring/Posten/PostNord
4.2 Leveranser
Dersom du legger inn din bestilling innen klokken 14, vil din pakke som oftest sendes samme dag. Dersom vi skulle være tom for ferskbrent kaffe av kaffen du bestiller, vil kaffe bli brent påfølgende dag og bestillingen sendes da ut. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. Kaffeabonnement sendes ut samme dato som abonnementet ble opprettet, såfremt datoen faller på en virkedag. Dersom datoen faller på en helg, vil kaffen bli sendt ut første påfølgende virkedag.
4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett.
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via hei@bonneribyen.no for videre instruksjoner. Ved reklamasjon, dekker vi returkostnad og utsendelse av nytt/reparert produkt. Dersom reklamasjon avvises (Feil på grunn av brukerfeil, ikke noe feil ved produkt o.l.) belaster vi et gebyr på 200.- kroner for å dekke våre admininstrasjons- og portokostnader.
4.4 Uavhentet pakke
Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 300.for å dekke våre utlegg.
5. Angrerett
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene.
Angreretten gjelder ikke ved kjøp av ferske matvarer, som kaffe. Varer som faller inn under angrerettloven må returneres i samme stand som de er mottatt og i originalemballasje. Vi anbefaler at du pakker varen godt og benytter en forsendelsesmåte som gir deg et sporingsnummer for å forsikre at din returforsendelse kommer trygt tilbake til oss.
5.1 Kansellering av abonnement
Du kan når som helst avbestille ditt abonnement ved å logge inn på dine kundesider: https://bonneribyen.no/min-konto/abonnement/. Dersom du har betalt for månedens kaffe, vil denne bli sendt ut som vanlig og ditt abonnement vil deretter bli stoppet.
6. Plikt
Hvis du benytter deg av din angrerett, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake.
7. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du at Bønner i byen AS lagrer og bruker informasjonen for å fullføre bestillingen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Bønner i byen AS vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart og du kan når som helst kontakte oss for å få slettet eventuell informasjon vi har lagret.
8. Kontakt & Support
Du kan kontakte oss på e-post, hei@bonneribyen.no eller telefon 755 778770.Du kan også sende SMS til 59 44 90 13
9. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre slike Logg inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg
10.1 Force majeure
Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser og lindre en fest fra det. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, bruk av denne bestemmelsen
10.2 Endring av vilkår
Etter at kunden har gjort et kjøp har Bønner i byen har ikke rett til å endre vilkårene for det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt
10.3 Klager
Vi står 100% ved våre produkter. Dersom du er misfornøyd med noe, kontakt oss på telefon 75577877 eller hei@bonneribyen.no så finner vi garantert en løsning sammen.
10.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstolKl